نرم افزار تولید کدهای کیو‌آر QR جهت استفاده در پلاک‌ کوبی درختان

پلاک‌ کوبی درختان با استفاده از کدهای کیوآر (QR) یکی از روش‌های مدرن در شناسایی و سرشماری درختان است. کد کیو‌آر در مقایسه با سایر روش‌های موجود از جمله بارکدها و تگ‌های آر‌ اف‌ آیدی (RFID) از مزایای زیادی خوردار است. به عنوان مثال در مقایسه با بارکدهای معمولی به مراتب اطلاعات بیشتری نگهداری می‌کند. کدهای کیو‌ آر بر خلاف تگ‌های RFID فاقد هرگونه اجزای الکترونیکی بوده و نیازی به سخت‌ افزار خاصی ندارند.

مشکل عمده در پلاک‌ کوبی درختان با استفاده از کیوآر، تولید انبوه این کدها است. معمولاً کدهای کیوآر که بر روی کالاها درج می‌شود همگی محتوای یکسانی دارند، به این صورت که یک کد کیوآر که معرّف مشخصات کالا است ایجاد شده و بر روی همه آن سری از کالاها درج می‌شود. امّا در سرشماری درختان هر درخت کد مختص خود را دارد و بنابراین کدهای ایجاد شده تکراری نیستند. روشی که وب‌سا‌یت‌ها و نرم‌افزارهای آنلاین برای تولید این کدها ارائه می‌دهند صرفا برای تولید یک کد کیوآر است و سناریویی برای تولید انبوه کدها پیشنهاد نمی‌کنند. بنابراین کاربر باید پشت سیستم بنشیند و برای تک تک درختان که ممکن بیش از هزاران مورد باشد تک به تک کدکیوآر تولید کند. استفاده از این روش هم زمان‌بر و هم شدیداً مستعد خطا است.

برای حل این مشکل ما نرم‌افزاری توسعه داده‌ایم که می‌تواند به سادگی تمامی کدهای لازم را تولید کند. برای اطلاعات بیشتر و دریافت نرم‌افزار با ما تماس بگیرید.